loading...

کچلستان

بازدید : 10
چهارشنبه 14 دی 1401 زمان : 23:02

از آنجايي که شکر تصفيه شده براي سلامتي مضر، خطرناک و در نهايت کشنده است، شيرين کننده هاي جايگزين زيادي وجود دارد. يکي از آنها شيره انگور اصل است، شربتي بي نهايت خوشمزه با فوايدي باورنکردني که جسم شما را از بسياري از مسموميت هاي غذاهاي صنعتي مي رهاند.

مي توان آن را در سوپرمارکت خريداري کرد يا از ابتدا در خانه تهيه کرد. مزاياي شيره انگور اصل نيز بسيار زياد است، زيرا براي سلامتي بسيار بهتر از شکر تصفيه شده است.

پيشگيري و حتي رفع کم خوني يکي از فوايد گنجاندن شيره انگور اصل در رژيم غذايي است. ممکن است استخوان ها و دندان ها را تقويت کند، درد مفاصل را کاهش دهد و با يبوست نيز مقابله کند. شيره انگور اصل همچنين ممکن است به بهبود PMS، بهبود خلق و خو و محافظت از پوست کمک کند.

بسياري از غذاها و نوشيدني ها بدون شکر يکسان نيستند.

خوب است که شکر تصفيه شده تنها شيرين کننده روي کره زمين نيست، به اين معني که مي توانيد جوانه هاي چشايي خود را بدون آسيب رساندن به سلامتي خود خوشحال کنيد.

شيره انگور اصل چيست؟

شيره انگور اصل يک غذاي قديمي و درمان خانگي براي مسائل مختلف سلامتي و زيبايي است.

قبل از اينکه شکر تصفيه شده به وجود بيايد، قبلاً در خاورميانه و کشورهاي مديترانه استفاده مي شد. شيره انگور اصل در يونان با نام «پتيمزي» شناخته مي شود. در ترکيه به آن پکمز مي گويند.

شيره انگور اصل درست مانند آنچه از نامش مي‌گويد، از ميوه انگوردرست مي‌شود. شيره انگور آب انگور له شده است که طي فرآيندي طولاني و با زحمت فراوان تبديل به يک شربت واقعي و سالم مي شود. در روش سنتي، انگورهاي تبديل به شربت شيرين و چسبنده در پاييز برداشت مي شود.

به همين دليل است که در زمستان بسيار محبوب است، اگرچه در تمام طول سال يک شيرين کننده محبوب است.

در اکثر سوپرمارکت ها مي توانيد يک شيشه شيره انگور بازاري و صنعتي را تهيه کنيد. اما اگر قصد خريد شيره انگور اصل را داريد و به دنبال قيمت شيره انگور اصل مي گرديد، بايد به شما بگوييم که هرگز در ميان نوشيدني هاي صنعتي و کارخانه اي نوع محلي و بدون مواد افزودني و کشنده کارخانه اي را نخواهيد يافت. پس به فروشگاه هايي که توليد خانگي و ارگانيک دارند مراجعه نماييد.

9 فايده شيره انگور

يک قاشق چايخوري شکر تصفيه شده 20 کالري دارد. از طرفي يک قاشق چايخوري شيره انگور اصل ?? کالري دارد.

با وجود اينکه شيره انگور اصل فقط يک کالري کمتر از شکر تصفيه شده است، هنوز هم توسط بسياري از افراد آگاه به سلامت و زيبايي ترجيح داده مي شود.

به اين دليل که وجود آنتي اکسيدان ها، ويتامين ها و مواد معدني آن را جبران مي کند. و اين ما را به اصل اين مقاله مي رساند: مزاياي فراوان شيره انگور .

بدون هيچ مقدمه اي، در اينجا برخي از شگفت انگيزترين مزاياي شيره انگور اصل آورده شده است:

استخوان ها و دندان هاي قوي تر با شيره انگور

يکي از مواد معدني موجود در شيره انگور ، کلسيم است.

بر کسي پوشيده نيست که کلسيم نقش مهمي در حفظ استحکام استخوان ها دارد. به عبارت ديگر، اين جايگزين سالم تر براي شکر تصفيه شده مي تواند به پيشگيري از پوکي استخوان کمک کند.

به گفته متخصصان سلامت، پوکي استخوان در زنان مسن شايع است. در واقع، در ايالات متحده، از هر چهار زن 65 سال و بالاتر، يک نفر پوکي استخوان دارد.

با اين حال، زنان جوان نيز ممکن است به پوکي استخوان مبتلا شوند. مشکل پوکي استخوان اين است که مي‌تواند استخوان‌ها را نازک و شکننده کند، بنابراين هر کسي که آن را دارد در معرض خطر شکستگي قرار مي‌گيرد.

علاوه بر افزودن شيره انگور اصل غني از کلسيم به رژيم غذايي، راه هاي ديگري نيز براي کاهش خطر ابتلا به پوکي استخوان وجود دارد.

درمان يبوست با شيره انگور

آيا روده هاي خود را سه بار يا کمتر در يک هفته تخليه مي کنيد يا مدفوع داريد که دفع آن دشوار است؟

در اين صورت ممکن است يبوست داشته باشيد و قبل از بروز مشکلات بيشتر بايد با آن مقابله کنيد.

يبوست دائمي به دليل عوارض جدي مانند:

  • هموروئيد
  • نهفتگي مدفوع
  • شقاق مقعد
  • افتادگي راست‌ روده

ملين هاي بدون نسخه (OTC) وجود دارند که مي توانند به مقابله با يبوست کمک کنند. با اين حال، بايد هميشه از تکيه بر آنها خودداري کنيد.

اين به اين دليل است که آنها عادت زا هستند، به اين معني که مي توانند حرکت روده هاي خود را بدون دارو براي شما دشوارتر کنند. خبر خوب اين است که بسياري از ملين هاي طبيعي وجود دارد.

شيره انگور اصل يکي از نمونه هاي ملين 100% طبيعي است. نمونه هاي ديگر آلو و پاپايا هستند. نوشيدن آب زياد، خوردن غذاهاي غني از فيبر و داشتن يک سبک زندگي فعال نيز مي تواند کمک کننده باشد.

کاهش فشار خون با شيره انگور ملاير

افزايش فشار خون هر از گاهي طبيعي است. اگر استرس، خسته يا مضطرب هستيد، اعداد ممکن است بيشتر از حد معمول باشد.

با اين حال، اگر فشار خون شما هميشه بالاتر از 120/80 ميلي متر جيوه (mmHg) باشد، داستان ديگري است.

پتاسيم در شيره انگور اصل وجود دارد. اين ماده معدني از دو طريق به کاهش فشار خون کمک مي کند:

  • پتاسيم سديم اضافي را از بدن دفع مي کند.
  • پتاسيم ديواره رگ هاي خوني را تشويق مي کند تا آرام شوند.
  • علاوه بر شيره انگور ، منابع غذايي ديگري نيز از پتاسيم وجود دارد. برخي از آنها موز، پرتقال، اسفناج و کلم بروکلي هستند.

براي اينکه فشار خون خود را در محدوده طبيعي نگه داريد، وزن اضافه خود را کاهش دهيد، يک رژيم غذايي متعادل داشته باشيد، دوز منظم خود را ورزش کنيد، تحت هيچ شرايطي الکل ننوشيد، از سيگار کشيدن خودداري کنيد و استرس را به حداقل برسانيد.

کاهش خطر کم خوني ناشي از فقر آهن با شيره انگور

حتي قبل از اختراع شکر تصفيه شده، شيره انگور اصل نه تنها به عنوان يک شيرين کننده، بلکه به عنوان يک درمان خانگي براي کم خوني، به ويژه کم خوني ناشي از فقر آهن، مورد استفاده قرار مي گرفت.

کم خوني ناشي از فقر آهن يک اختلال خوني است که در آن گلبول هاي قرمز (RBC) کافي در اطراف وجود ندارد. اين به دليل کمبود آهن در رژيم غذايي است.

آهن نقش مهمي در توليد RBC دارد. گلبول‌هاي قرمز اجزاي خوني هستند که وظيفه دارند مولکول‌هاي اکسيژن را از ريه‌ها به سلول‌هاي مختلف بدن حمل کنند.

زناني که دوره قاعدگي خود را مي گذرانند و باردار هستند بيشتر در معرض خطر کم خوني فقر آهن هستند.

از آنجايي که شيره انگور اصل سرشار از آهن است، دليل استفاده از آن از زماني که براي پيشگيري و حتي رفع کم خوني فقر آهن به وجود آمد، شوکه کننده نيست.

کاهش اضطراب و افسردگي با شيره انگور اصل

آيا هميشه احساس اضطراب يا افسردگي مي کنيد؟

شيره انگور اصل را امتحان کنيد.

علاوه بر اين که انواع خوراکي ها و نوشيدني هاي خوشمزه را بهتر مي کند، مي تواند خلق و خو را نيز بهبود بخشد. به اين دليل که شيره انگور اصل منبع عالي منيزيم است.

کارشناسان بهداشت روان مي گويند که منيزيم از دو جهت براي ذهن مفيد است:

به آرامش سيستم عصبي کمک مي کند. همچنين به کاهش تنش عضلاني ناشي از استرس و اضطراب کمک مي کند و در نتيجه به مقابله با درد مفاصل و سردرد کمک مي کند.

به افزايش سروتونين در مغز کمک مي کند. سروتونين که يک هورمون شادي بخش است با افزايش احساس شادي و خوشبختي به تثبيت خلق و خو کمک مي کند.

به هر حال، منيزيم موجود در شيره انگور اصل نيز ممکن است به خلاص شدن از شر بي خوابي کمک کند.

اگر احساس اضطراب يا افسردگي مي کنيد، بايد يک خواب خوب شبانه داشته باشيد.

در غير اين صورت، احساسات منفي شما ممکن است تشديد شود. مشکل اضطراب و افسردگي اين است که مي تواند باعث بي خوابي شود و در نتيجه يک دور باطل ايجاد کند.

هشدار

اگر اضطراب يا افسردگي شما را از داشتن يک زندگي عادي و پربار باز مي دارد، فوراً با يک متخصص سلامت روان مانند روانپزشک يا درمانگر تماس بگيريد.

کاهش PMS و علائم يائسگي

پيش از اين گفته شد که زنان بيشتر در معرض خطر ابتلا به پوکي استخوان و کم خوني فقر آهن هستند که با شيره انگور اصل مي توان از هر دوي اين موارد جلوگيري کرد.

خوب، در اينجا يک دليل ديگر براي اينکه شيره انگور اصل براي خانم ها عالي است وجود دارد: مي تواند به مقابله با علائم ناخوشايند سندرم پيش از قاعدگي (PMS) و يائسگي کمک کند.

شيره انگور اصل به دليل داشتن منيزيم مي تواند به کاهش علائم جسمي نامطلوب PMS، مانند گرفتگي عضلات و سردرد کمک کند. مي تواند به تسکين علائم رواني PMS، مانند نوسانات خلقي، کمک کند.

بسياري از علائم PMS در زنان يائسه نيز مشاهده مي شود، به همين دليل است که شيره انگور اصل غني از منيزيم مي تواند براي آنها نيز مفيد باشد.

شيره انگور ملاير همچنين حاوي مقدار زيادي آنتي اکسيدان است. عدم تعادل هورموني ناشي از يائسگي مي تواند باعث استرس اکسيداتيو در بدن شود و آنتي اکسيدان ها مي توانند به حداقل رساندن آن کمک کنند.

کاهش التهاب مفاصل با شيره انگور ملاير

آنتي اکسيدان هاي موجود در شيره انگور اصل در مبارزه با التهاب بسيار خوب هستند. اگر از آرتروز رنج مي بريد، داشتن يک شيشه شيره انگور اصل در انبار يا يخچال ايده خوبي است.

وقتي صحبت از مديريت علائم آرتريت مي شود، داروهاي ضد التهابي غير استروئيدي (NSAIDs) انتخاب پزشکان و اکثر بيماران است.

به اين دليل که آنها در کاهش التهاب و درد ناشي از آرتريت بسيار خوب هستند. افسوس، NSAID ها معمولاً عوارض جانبي وحشتناکي ايجاد مي کنند. آنها از خونريزي زخم معده تا آسيب کبدي را شامل مي شوند.

به همين دليل است که توصيه مي شود مصرف NSAID ها را به حداقل برسانيد. بررسي گزينه هاي ديگري نيز پيشنهاد مي شود، مانند چيزي به سادگي افزودن شيره انگور اصل غني از آنتي اکسيدان به رژيم غذايي.

کاهش خطر ابتلا به سرطان با شيره انگور اصل

آنتي اکسيدان هاي موجود در شيره انگور اصل در اشکال و اندازه هاي مختلف وجود دارد. با اين حال، يکي وجود دارد که تمايل دارد بسياري از سرها را به سمت خود برگرداند. و آن چيزي جز رسوراترول نيست.

چيزي که در مورد رسوراترول بسيار شگفت انگيز است اين است که ثابت شده است که به مبارزه با انواع خاصي از سرطان کمک مي کند.

رسوراترول با جلوگيري از تقسيم، تکثير و گسترش سلول هاي سرطاني کمک مي کند. بسياري از مطالعات مي گويند که اين آنتي اکسيدان قوي ممکن است اثرات درماني شيمي درماني و پرتودرماني را نيز افزايش دهد.

در برخي موارد، رسوراترول ممکن است به مقابله با عوارض جانبي ناخواسته درمان سرطان کمک کند.

به غير از استقبال از شيره انگور اصل حاوي رسوراترول در زندگي خود، در اينجا چند راه ديگر براي کاهش خطر ابتلا به سرطان وجود دارد:

  • وزن ايده آل را حفظ کنيد
  • يک رژيم غذايي سالم داشته باشيد
  • رژيم غذايي سالم يعني مصرف نکردن مطلق هر ماده غذايي صنعتي و کارخانه اي
  • دوز منظم ورزش خود را دريافت کنيد
  • سيگار کشيدن را براي هميشه ترک کنيد
  • به هيچ عنوان الکل ننوشيد

علائم تاخيري پيري پوست

باور کنيد يا نه، شيره انگور اصل براي پوست شما نيز مفيد است. همه اينها به دليل محتواي آنتي اکسيداني آن است.

براي خنثي کردن راديکال‌هاي آزاد که مي‌توانند به سلول‌هاي سالم پوست آسيب برسانند و روند پيري پوست را تسريع کنند، تنها کاري که بايد انجام دهيد اين است که هر بار شکر تصفيه شده را با شيره انگور اصل جايگزين کنيد.

همچنين ممکن است با استفاده از شيره انگور اصل بر روي صورت از خواص محافظتي پوست استفاده کنيد.

داشتن پوستي نرم‌تر، صاف‌تر و جوان‌تر مي‌تواند به سادگي استفاده از يک لايه نازک شيره انگور اصل روي صورت‌تان باشد و سپس آن را به مدت 15 تا 30 دقيقه در آنجا بگذاريد. بعد از آن خيلي خوب با آب بشوييد.

برخي افراد قسم مي‌خورند که شيره انگور اصل را با کمي عسل، روغن زيتون يا آووکادوي له شده مخلوط کنند.

خريد شيره انگور

قبل از اينکه يک شيشه شيره انگور اصل را در سبد خريد خود قرار دهيد يک نکته بسيار مهم وجود دارد که بايد برچسب آن را بررسي کنيد. اين چيزي نيست جز ليست مواد تشکيل دهنده.

بهترين شيره انگور موجود در بازار داراي کوتاه ترين ليست مواد تشکيل دهنده است زيرا فقط يک ورودي دارد: انگور.

اگر ليست مواد حاوي مواد ديگري است، شيشه شيره انگور را دوباره در قفسه قرار دهيد و هرگز به جز نوع خانگي آن را مصرف نکنيد.

براي لذت بردن از بسياري از مزاياي شيره انگور که در بالا ذکر شد، مراقب باشيد که چيزي جز شيره انگور اصل 100% را انتخاب نکنيد. در غير اين صورت، درست مانند استفاده از شکر تصفيه شده يا هر شيرين کننده ناسالم ديگر است.

به عنوان يک قاعده کلي، اين ايده عالي است که به سراغ شيره انگور اصل از خاورميانه يا کشورهاي مديترانه اي برويد.

طرز تهيه شيره انگور اصل در خانه

آيا مي دانيد چگونه آب را بجوشانيد؟ سپس مي توانيد شيره انگور اصل را از ابتدا درست کنيد!

به صورت آنلاين، مي توانيد با دستور العمل هاي مختلفي براي تهيه شيره انگور اصل خانگي روبرو شويد.

اما اگر مي‌خواهيد سريع‌ترين راه را براي پختن شيره انگور اصل داشته باشيد، به دنبال آن نباشيد.

در زير دستور العملي وجود دارد که به شما امکان مي دهد تنها در 30 دقيقه از شيره انگور اصل لذت ببريد - بله، تهيه ملاس خانگي مي تواند به همين سرعت و آسان باشد!

مواد تشکيل دهنده:

  • آب انگور

دستور پخت

  • در يک قابلمه بزرگ، آب انگور را به جوش بياوريد.
  • حرارت را کم کنيد و اجازه دهيد آب انگور بجوشد.
  • فومي را که به سطح مي آيد برداريد.
  • به جوشيدن ادامه دهيد تا مقدار آب انگور به نصف کاهش يابد.
  • آن را از روي حرارت برداريد و اجازه دهيد تا به دماي اتاق برسد.
  • آن را به يک شيشه استريل شده با يک پوشش دربسته منتقل کنيد.

همين - شما اولين دسته شيره انگور اصل خود را درست کرديد! بله، فقط يک عنصر لازم است. و بله، درست کردن شيره انگور اصل مي تواند بدون دردسر باشد!

هنگام تهيه شيره انگور اصل خانگي در آشپزخانه خود، مي توانيد از آب انگور قرمز يا سفيد استفاده کنيد.

با اين حال، اگر شيره انگور اصل با ظاهر سنتي همان چيزي است که مي خواهيد، به سراغ آب انگور قرمز برويد.

هنگام خريد آب انگور، بررسي کنيد که 100 درصد خالص باشد. روي بطري يا کارتن آب انگور بايد نوشته شود که شکر و ساير مواد افزودني ندارد.

با استفاده از انگور تازه نيز مي توانيد شيره انگور اصل درست کنيد. با اين حال، اين يک فرآيند زمان بر خواهد بود. اين به اين دليل است که انگور را بايد ابتدا له کرد و سپس صاف کرد.

شيره انگور اصل خانگي براي استفاده در دستور العمل هاي استفاده از شيره انگور ، از تهيه کوکتل گرفته تا پخت کيک، به خوبي (يا حتي بهتر از) همتاي خريداري شده در فروشگاه است.

نحوه نگهداري شيره انگور

نگهداري شيره انگور اصل درست مانند نگهداري ملاس از هر نوعي است: بايد در جاي خشک و خنک قرار گيرد. براي دفع مورچه ها و ساير آفات بايد قبل از پوشاندن لبه شيشه پاک شود. شيره انگور ا را مي توان در يخچالي که دماي آن پايين تر و پايدارتر است نيز نگهداري کرد.

خريد شيره انگور

بسياري از دوستداران رژيم غذايي سلامت در الگوي ناآگاهانه مدرنيته و در چنگال زندان زمين اسير مي شوند و حتي براي مواد غذايي ارگانيک به سراغ غذاهاي صنعتي و کارخانه اي که برچسب طبيعي و ارگانيک بودن را به دروغ حمل مي کنند، مي روند!

بدون ترديد به شما مي گوييم که براي خريد شيره انگور با هر ماده غذايي طبيعي ديگري که ويژگي آن روييدن از دل زمين و يا به دست آوردن از طبيعت است، راهي جز تهيه آن از منبعي که به کارخانه هاي نابود گر ختم نشود، نداريد. شيره انگور ملاير را فقط از توليدکنندگان با تجربه محلي تهيه کنيد.

از آنجايي که شکر تصفيه شده براي سلامتي مضر، خطرناک و در نهايت کشنده است، شيرين کننده هاي جايگزين زيادي وجود دارد. يکي از آنها شيره انگور اصل است، شربتي بي نهايت خوشمزه با فوايدي باورنکردني که جسم شما را از بسياري از مسموميت هاي غذاهاي صنعتي مي رهاند.

مي توان آن را در سوپرمارکت خريداري کرد يا از ابتدا در خانه تهيه کرد. مزاياي شيره انگور اصل نيز بسيار زياد است، زيرا براي سلامتي بسيار بهتر از شکر تصفيه شده است.

پيشگيري و حتي رفع کم خوني يکي از فوايد گنجاندن شيره انگور اصل در رژيم غذايي است. ممکن است استخوان ها و دندان ها را تقويت کند، درد مفاصل را کاهش دهد و با يبوست نيز مقابله کند. شيره انگور اصل همچنين ممکن است به بهبود PMS، بهبود خلق و خو و محافظت از پوست کمک کند.

بسياري از غذاها و نوشيدني ها بدون شکر يکسان نيستند.

خوب است که شکر تصفيه شده تنها شيرين کننده روي کره زمين نيست، به اين معني که مي توانيد جوانه هاي چشايي خود را بدون آسيب رساندن به سلامتي خود خوشحال کنيد.

شيره انگور اصل چيست؟

شيره انگور اصل يک غذاي قديمي و درمان خانگي براي مسائل مختلف سلامتي و زيبايي است.

قبل از اينکه شکر تصفيه شده به وجود بيايد، قبلاً در خاورميانه و کشورهاي مديترانه استفاده مي شد. شيره انگور اصل در يونان با نام «پتيمزي» شناخته مي شود. در ترکيه به آن پکمز مي گويند.

شيره انگور اصل درست مانند آنچه از نامش مي‌گويد، از ميوه انگوردرست مي‌شود. شيره انگور آب انگور له شده است که طي فرآيندي طولاني و با زحمت فراوان تبديل به يک شربت واقعي و سالم مي شود. در روش سنتي، انگورهاي تبديل به شربت شيرين و چسبنده در پاييز برداشت مي شود.

به همين دليل است که در زمستان بسيار محبوب است، اگرچه در تمام طول سال يک شيرين کننده محبوب است.

در اکثر سوپرمارکت ها مي توانيد يک شيشه شيره انگور بازاري و صنعتي را تهيه کنيد. اما اگر قصد خريد شيره انگور اصل را داريد و به دنبال قيمت شيره انگور اصل مي گرديد، بايد به شما بگوييم که هرگز در ميان نوشيدني هاي صنعتي و کارخانه اي نوع محلي و بدون مواد افزودني و کشنده کارخانه اي را نخواهيد يافت. پس به فروشگاه هايي که توليد خانگي و ارگانيک دارند مراجعه نماييد.

9 فايده شيره انگور

يک قاشق چايخوري شکر تصفيه شده 20 کالري دارد. از طرفي يک قاشق چايخوري شيره انگور اصل ?? کالري دارد.

با وجود اينکه شيره انگور اصل فقط يک کالري کمتر از شکر تصفيه شده است، هنوز هم توسط بسياري از افراد آگاه به سلامت و زيبايي ترجيح داده مي شود.

به اين دليل که وجود آنتي اکسيدان ها، ويتامين ها و مواد معدني آن را جبران مي کند. و اين ما را به اصل اين مقاله مي رساند: مزاياي فراوان شيره انگور .

بدون هيچ مقدمه اي، در اينجا برخي از شگفت انگيزترين مزاياي شيره انگور اصل آورده شده است:

استخوان ها و دندان هاي قوي تر با شيره انگور

يکي از مواد معدني موجود در شيره انگور ، کلسيم است.

بر کسي پوشيده نيست که کلسيم نقش مهمي در حفظ استحکام استخوان ها دارد. به عبارت ديگر، اين جايگزين سالم تر براي شکر تصفيه شده مي تواند به پيشگيري از پوکي استخوان کمک کند.

به گفته متخصصان سلامت، پوکي استخوان در زنان مسن شايع است. در واقع، در ايالات متحده، از هر چهار زن 65 سال و بالاتر، يک نفر پوکي استخوان دارد.

با اين حال، زنان جوان نيز ممکن است به پوکي استخوان مبتلا شوند. مشکل پوکي استخوان اين است که مي‌تواند استخوان‌ها را نازک و شکننده کند، بنابراين هر کسي که آن را دارد در معرض خطر شکستگي قرار مي‌گيرد.

علاوه بر افزودن شيره انگور اصل غني از کلسيم به رژيم غذايي، راه هاي ديگري نيز براي کاهش خطر ابتلا به پوکي استخوان وجود دارد.

درمان يبوست با شيره انگور

آيا روده هاي خود را سه بار يا کمتر در يک هفته تخليه مي کنيد يا مدفوع داريد که دفع آن دشوار است؟

در اين صورت ممکن است يبوست داشته باشيد و قبل از بروز مشکلات بيشتر بايد با آن مقابله کنيد.

يبوست دائمي به دليل عوارض جدي مانند:

  • هموروئيد
  • نهفتگي مدفوع
  • شقاق مقعد
  • افتادگي راست‌ روده

ملين هاي بدون نسخه (OTC) وجود دارند که مي توانند به مقابله با يبوست کمک کنند. با اين حال، بايد هميشه از تکيه بر آنها خودداري کنيد.

اين به اين دليل است که آنها عادت زا هستند، به اين معني که مي توانند حرکت روده هاي خود را بدون دارو براي شما دشوارتر کنند. خبر خوب اين است که بسياري از ملين هاي طبيعي وجود دارد.

شيره انگور اصل يکي از نمونه هاي ملين 100% طبيعي است. نمونه هاي ديگر آلو و پاپايا هستند. نوشيدن آب زياد، خوردن غذاهاي غني از فيبر و داشتن يک سبک زندگي فعال نيز مي تواند کمک کننده باشد.

کاهش فشار خون با شيره انگور ملاير

افزايش فشار خون هر از گاهي طبيعي است. اگر استرس، خسته يا مضطرب هستيد، اعداد ممکن است بيشتر از حد معمول باشد.

با اين حال، اگر فشار خون شما هميشه بالاتر از 120/80 ميلي متر جيوه (mmHg) باشد، داستان ديگري است.

پتاسيم در شيره انگور اصل وجود دارد. اين ماده معدني از دو طريق به کاهش فشار خون کمک مي کند:

  • پتاسيم سديم اضافي را از بدن دفع مي کند.
  • پتاسيم ديواره رگ هاي خوني را تشويق مي کند تا آرام شوند.
  • علاوه بر شيره انگور ، منابع غذايي ديگري نيز از پتاسيم وجود دارد. برخي از آنها موز، پرتقال، اسفناج و کلم بروکلي هستند.

براي اينکه فشار خون خود را در محدوده طبيعي نگه داريد، وزن اضافه خود را کاهش دهيد، يک رژيم غذايي متعادل داشته باشيد، دوز منظم خود را ورزش کنيد، تحت هيچ شرايطي الکل ننوشيد، از سيگار کشيدن خودداري کنيد و استرس را به حداقل برسانيد.

کاهش خطر کم خوني ناشي از فقر آهن با شيره انگور

حتي قبل از اختراع شکر تصفيه شده، شيره انگور اصل نه تنها به عنوان يک شيرين کننده، بلکه به عنوان يک درمان خانگي براي کم خوني، به ويژه کم خوني ناشي از فقر آهن، مورد استفاده قرار مي گرفت.

کم خوني ناشي از فقر آهن يک اختلال خوني است که در آن گلبول هاي قرمز (RBC) کافي در اطراف وجود ندارد. اين به دليل کمبود آهن در رژيم غذايي است.

آهن نقش مهمي در توليد RBC دارد. گلبول‌هاي قرمز اجزاي خوني هستند که وظيفه دارند مولکول‌هاي اکسيژن را از ريه‌ها به سلول‌هاي مختلف بدن حمل کنند.

زناني که دوره قاعدگي خود را مي گذرانند و باردار هستند بيشتر در معرض خطر کم خوني فقر آهن هستند.

از آنجايي که شيره انگور اصل سرشار از آهن است، دليل استفاده از آن از زماني که براي پيشگيري و حتي رفع کم خوني فقر آهن به وجود آمد، شوکه کننده نيست.

کاهش اضطراب و افسردگي با شيره انگور اصل

آيا هميشه احساس اضطراب يا افسردگي مي کنيد؟

شيره انگور اصل را امتحان کنيد.

علاوه بر اين که انواع خوراکي ها و نوشيدني هاي خوشمزه را بهتر مي کند، مي تواند خلق و خو را نيز بهبود بخشد. به اين دليل که شيره انگور اصل منبع عالي منيزيم است.

کارشناسان بهداشت روان مي گويند که منيزيم از دو جهت براي ذهن مفيد است:

به آرامش سيستم عصبي کمک مي کند. همچنين به کاهش تنش عضلاني ناشي از استرس و اضطراب کمک مي کند و در نتيجه به مقابله با درد مفاصل و سردرد کمک مي کند.

به افزايش سروتونين در مغز کمک مي کند. سروتونين که يک هورمون شادي بخش است با افزايش احساس شادي و خوشبختي به تثبيت خلق و خو کمک مي کند.

به هر حال، منيزيم موجود در شيره انگور اصل نيز ممکن است به خلاص شدن از شر بي خوابي کمک کند.

اگر احساس اضطراب يا افسردگي مي کنيد، بايد يک خواب خوب شبانه داشته باشيد.

در غير اين صورت، احساسات منفي شما ممکن است تشديد شود. مشکل اضطراب و افسردگي اين است که مي تواند باعث بي خوابي شود و در نتيجه يک دور باطل ايجاد کند.

هشدار

اگر اضطراب يا افسردگي شما را از داشتن يک زندگي عادي و پربار باز مي دارد، فوراً با يک متخصص سلامت روان مانند روانپزشک يا درمانگر تماس بگيريد.

کاهش PMS و علائم يائسگي

پيش از اين گفته شد که زنان بيشتر در معرض خطر ابتلا به پوکي استخوان و کم خوني فقر آهن هستند که با شيره انگور اصل مي توان از هر دوي اين موارد جلوگيري کرد.

خوب، در اينجا يک دليل ديگر براي اينکه شيره انگور اصل براي خانم ها عالي است وجود دارد: مي تواند به مقابله با علائم ناخوشايند سندرم پيش از قاعدگي (PMS) و يائسگي کمک کند.

شيره انگور اصل به دليل داشتن منيزيم مي تواند به کاهش علائم جسمي نامطلوب PMS، مانند گرفتگي عضلات و سردرد کمک کند. مي تواند به تسکين علائم رواني PMS، مانند نوسانات خلقي، کمک کند.

بسياري از علائم PMS در زنان يائسه نيز مشاهده مي شود، به همين دليل است که شيره انگور اصل غني از منيزيم مي تواند براي آنها نيز مفيد باشد.

شيره انگور ملاير همچنين حاوي مقدار زيادي آنتي اکسيدان است. عدم تعادل هورموني ناشي از يائسگي مي تواند باعث استرس اکسيداتيو در بدن شود و آنتي اکسيدان ها مي توانند به حداقل رساندن آن کمک کنند.

کاهش التهاب مفاصل با شيره انگور ملاير

آنتي اکسيدان هاي موجود در شيره انگور اصل در مبارزه با التهاب بسيار خوب هستند. اگر از آرتروز رنج مي بريد، داشتن يک شيشه شيره انگور اصل در انبار يا يخچال ايده خوبي است.

وقتي صحبت از مديريت علائم آرتريت مي شود، داروهاي ضد التهابي غير استروئيدي (NSAIDs) انتخاب پزشکان و اکثر بيماران است.

به اين دليل که آنها در کاهش التهاب و درد ناشي از آرتريت بسيار خوب هستند. افسوس، NSAID ها معمولاً عوارض جانبي وحشتناکي ايجاد مي کنند. آنها از خونريزي زخم معده تا آسيب کبدي را شامل مي شوند.

به همين دليل است که توصيه مي شود مصرف NSAID ها را به حداقل برسانيد. بررسي گزينه هاي ديگري نيز پيشنهاد مي شود، مانند چيزي به سادگي افزودن شيره انگور اصل غني از آنتي اکسيدان به رژيم غذايي.

کاهش خطر ابتلا به سرطان با شيره انگور اصل

آنتي اکسيدان هاي موجود در شيره انگور اصل در اشکال و اندازه هاي مختلف وجود دارد. با اين حال، يکي وجود دارد که تمايل دارد بسياري از سرها را به سمت خود برگرداند. و آن چيزي جز رسوراترول نيست.

چيزي که در مورد رسوراترول بسيار شگفت انگيز است اين است که ثابت شده است که به مبارزه با انواع خاصي از سرطان کمک مي کند.

رسوراترول با جلوگيري از تقسيم، تکثير و گسترش سلول هاي سرطاني کمک مي کند. بسياري از مطالعات مي گويند که اين آنتي اکسيدان قوي ممکن است اثرات درماني شيمي درماني و پرتودرماني را نيز افزايش دهد.

در برخي موارد، رسوراترول ممکن است به مقابله با عوارض جانبي ناخواسته درمان سرطان کمک کند.

به غير از استقبال از شيره انگور اصل حاوي رسوراترول در زندگي خود، در اينجا چند راه ديگر براي کاهش خطر ابتلا به سرطان وجود دارد:

  • وزن ايده آل را حفظ کنيد
  • يک رژيم غذايي سالم داشته باشيد
  • رژيم غذايي سالم يعني مصرف نکردن مطلق هر ماده غذايي صنعتي و کارخانه اي
  • دوز منظم ورزش خود را دريافت کنيد
  • سيگار کشيدن را براي هميشه ترک کنيد
  • به هيچ عنوان الکل ننوشيد

علائم تاخيري پيري پوست

باور کنيد يا نه، شيره انگور اصل براي پوست شما نيز مفيد است. همه اينها به دليل محتواي آنتي اکسيداني آن است.

براي خنثي کردن راديکال‌هاي آزاد که مي‌توانند به سلول‌هاي سالم پوست آسيب برسانند و روند پيري پوست را تسريع کنند، تنها کاري که بايد انجام دهيد اين است که هر بار شکر تصفيه شده را با شيره انگور اصل جايگزين کنيد.

همچنين ممکن است با استفاده از شيره انگور اصل بر روي صورت از خواص محافظتي پوست استفاده کنيد.

داشتن پوستي نرم‌تر، صاف‌تر و جوان‌تر مي‌تواند به سادگي استفاده از يک لايه نازک شيره انگور اصل روي صورت‌تان باشد و سپس آن را به مدت 15 تا 30 دقيقه در آنجا بگذاريد. بعد از آن خيلي خوب با آب بشوييد.

برخي افراد قسم مي‌خورند که شيره انگور اصل را با کمي عسل، روغن زيتون يا آووکادوي له شده مخلوط کنند.

خريد شيره انگور

قبل از اينکه يک شيشه شيره انگور اصل را در سبد خريد خود قرار دهيد يک نکته بسيار مهم وجود دارد که بايد برچسب آن را بررسي کنيد. اين چيزي نيست جز ليست مواد تشکيل دهنده.

بهترين شيره انگور موجود در بازار داراي کوتاه ترين ليست مواد تشکيل دهنده است زيرا فقط يک ورودي دارد: انگور.

اگر ليست مواد حاوي مواد ديگري است، شيشه شيره انگور را دوباره در قفسه قرار دهيد و هرگز به جز نوع خانگي آن را مصرف نکنيد.

براي لذت بردن از بسياري از مزاياي شيره انگور که در بالا ذکر شد، مراقب باشيد که چيزي جز شيره انگور اصل 100% را انتخاب نکنيد. در غير اين صورت، درست مانند استفاده از شکر تصفيه شده يا هر شيرين کننده ناسالم ديگر است.

به عنوان يک قاعده کلي، اين ايده عالي است که به سراغ شيره انگور اصل از خاورميانه يا کشورهاي مديترانه اي برويد.

طرز تهيه شيره انگور اصل در خانه

آيا مي دانيد چگونه آب را بجوشانيد؟ سپس مي توانيد شيره انگور اصل را از ابتدا درست کنيد!

به صورت آنلاين، مي توانيد با دستور العمل هاي مختلفي براي تهيه شيره انگور اصل خانگي روبرو شويد.

اما اگر مي‌خواهيد سريع‌ترين راه را براي پختن شيره انگور اصل داشته باشيد، به دنبال آن نباشيد.

در زير دستور العملي وجود دارد که به شما امکان مي دهد تنها در 30 دقيقه از شيره انگور اصل لذت ببريد - بله، تهيه ملاس خانگي مي تواند به همين سرعت و آسان باشد!

مواد تشکيل دهنده:

  • آب انگور

دستور پخت

  • در يک قابلمه بزرگ، آب انگور را به جوش بياوريد.
  • حرارت را کم کنيد و اجازه دهيد آب انگور بجوشد.
  • فومي را که به سطح مي آيد برداريد.
  • به جوشيدن ادامه دهيد تا مقدار آب انگور به نصف کاهش يابد.
  • آن را از روي حرارت برداريد و اجازه دهيد تا به دماي اتاق برسد.
  • آن را به يک شيشه استريل شده با يک پوشش دربسته منتقل کنيد.

همين - شما اولين دسته شيره انگور اصل خود را درست کرديد! بله، فقط يک عنصر لازم است. و بله، درست کردن شيره انگور اصل مي تواند بدون دردسر باشد!

هنگام تهيه شيره انگور اصل خانگي در آشپزخانه خود، مي توانيد از آب انگور قرمز يا سفيد استفاده کنيد.

با اين حال، اگر شيره انگور اصل با ظاهر سنتي همان چيزي است که مي خواهيد، به سراغ آب انگور قرمز برويد.

هنگام خريد آب انگور، بررسي کنيد که 100 درصد خالص باشد. روي بطري يا کارتن آب انگور بايد نوشته شود که شکر و ساير مواد افزودني ندارد.

با استفاده از انگور تازه نيز مي توانيد شيره انگور اصل درست کنيد. با اين حال، اين يک فرآيند زمان بر خواهد بود. اين به اين دليل است که انگور را بايد ابتدا له کرد و سپس صاف کرد.

شيره انگور اصل خانگي براي استفاده در دستور العمل هاي استفاده از شيره انگور ، از تهيه کوکتل گرفته تا پخت کيک، به خوبي (يا حتي بهتر از) همتاي خريداري شده در فروشگاه است.

نحوه نگهداري شيره انگور

نگهداري شيره انگور اصل درست مانند نگهداري ملاس از هر نوعي است: بايد در جاي خشک و خنک قرار گيرد. براي دفع مورچه ها و ساير آفات بايد قبل از پوشاندن لبه شيشه پاک شود. شيره انگور ا را مي توان در يخچالي که دماي آن پايين تر و پايدارتر است نيز نگهداري کرد.

خريد شيره انگور

بسياري از دوستداران رژيم غذايي سلامت در الگوي ناآگاهانه مدرنيته و در چنگال زندان زمين اسير مي شوند و حتي براي مواد غذايي ارگانيک به سراغ غذاهاي صنعتي و کارخانه اي که برچسب طبيعي و ارگانيک بودن را به دروغ حمل مي کنند، مي روند!

بدون ترديد به شما مي گوييم که براي خريد شيره انگور با هر ماده غذايي طبيعي ديگري که ويژگي آن روييدن از دل زمين و يا به دست آوردن از طبيعت است، راهي جز تهيه آن از منبعي که به کارخانه هاي نابود گر ختم نشود، نداريد. شيره انگور ملاير را فقط از توليدکنندگان با تجربه محلي تهيه کنيد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 109
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • بازدید امروز : 21
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 2
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 22
  • بازدید ماه : 55
  • بازدید سال : 392
  • بازدید کلی : 5847
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی